דברים לזכרו

שם הכותב:
נתן
תאריך:
08/08/2011
כותרת:
סיפור מרגש

אחת העובדות במקום עבודתי, הרתה לאחר טיפולי הפרייה.
היא רווקה מבוגרת, אשר איננה שומרת מצוות (בינתיים) אשר רצתה להגשים את רגש האימהות בדרך זו.
בשבוע שעבר, א' באב, - ילדה במזל טוב בן זכר. כדתי יחיד באגף, אני נראה לאנשים משום מה כ"רב" בפועל, ולכן היה זה אך טבעי כי תתייעץ אתי על השם שבחרה בו. במיוחד, כאשר חשבה כי עליה להודות לבורא עולם על החסד שגמל עמה (הבחורה אינה שומרת עדיין מצוות...).
לאחר הלידה, התקשרה אלי, ושאלה אותי אם השם "רועי" נראה לי.
כיוון שאני מאמין שהשם שהורים נותנים לילדיהם - יש בו משום נבואה שנזרקה בהם - אמרתי לה מיד - כן. אבל משהו במוחי ניקר בי, ואז נזכרתי (ואימתתי לאחר בדיקה באינטרנט) - הרי היום (יום הלידה) הוא ממש יום עלותו של רועי קליין בסערה השמימה, ואם כן - ראוי גם ראוי לקרוא לרך הנולד בשמו של קדוש ישראל זה; ואין ספק כי משהו בנשמה של רועי קליין - עבר בתת ההכרה שלה.[ שאלתי אותה אם היתה מודעת לתאריך הזה, והיא כמובן לא ידעה, כי מי משתמש היום בתאריך עברי? יוהסיבה לבחירת השם - היתה מן הפסוק "ה' רועי לא אחסר", תוך בקשה מהבורא כי הוא יהיה הרועה של ילד זה, בהיעדר אב... אחר כך חשבתי: הרי זה גם יום פטירתו של אהרון הכהן, ויפה היה אילו היתה מחברת שני קדושים אלה: מי שעמד בין החיים ובין המתים וקידש את ה' במותו, ובין מי שעמד בין החיים ובין המתים וקידש את ה' בחייו.
כידוע, שני שמות הם בדרך כלל נחלתם של חרדים או לפחות חרדלי"ם, ומה לה ולשני שמות? והנה, להפתעתי, ניגשה אלי היום לפני הברית, והודיעה לי כי החליטה לעשות כפי שהצעתי.
אין עין שנותרה יבשה, כאשר האמא ברכה "הגומל" בפעם הראשונה בחייה. היום ניגשתי לאתר שלכם, וראיתי כי אביו של רועי, יבדל"א, נקרא אף הוא אהרון. אז ידעתי כי מה' יצא הדבר, ואפשר כי ילד זה, אשר ממש כבנה של רות המואביה - גדל ללא אב, יגדל ויהיה השילוב של שתי הקדושות: קדושת המלחמה וקדושת השלום.
אמן - כן יהי רצון. ח' באב, תשע"א.