דברים לזכרו

שם הכותב:
אל"מ חגי מרדכי
תאריך:
20/08/2007
כותרת:
דברים שנאמרו באזכרה במלאת שנה לנפילתו של רועי ז"ל

רועי אחי,
רבות נאמר ונכתב אודות מלחמת לבנון השניה. על רקע ביקורת נוקבת, הרבה כשלים ולמרות הכאב העצום שבנפילתך, התנהגותך בקרב הייתה לכולנו מקור לגאווה.
שימשת דוגמא ומופת לאדם, ללוחם ולמפקד. הובלת את חייליך בגבורה עילאית, תוך שאתה מגן עליהם בגופך ומשלם את המחיר היקר מכל.
הכרתי אותך עת פיקדתי על יחידת אגוז, ביקשתי ממך לחזור לשירות ולפקד על פלוגת ההכשרות ביחידה.
קראתי לך חזרה לא רק בשל ההיכרות האישית עימך, אלא בעקבות ההערכה העצומה לה זכית מעמיתך ופקודיך בתפקידך כסמ"פ פלוגה מבצעית.
רועי, הכרתיך כאיש חפץ חיים החזרה לשירות לא היתה החלטה קלה עבורך.
הבנת את המחיר של שירות קרבי ממושך וכבר אז דיברת על בניית משפחה... יחד עם זאת ומרגע שקיבלת את ההחלטה לחזור לשירות, פעלת מתוך תחושת אחריות ובמסירות אינסופית. היה לי ברור שמפעמת בך רוח של שליחות ואחריות לאומית לביטחון עם ישראל, רוח של אהבת האדם ומחויבות ליחידה בה גדלת ואהבת. עבורי היית המפקד האולטימטיבי- בראש ובראשונה אוהב אדם, בעל ערכים מוצקים ואיש מקצוע מעולה.
מפקד ששואף לשלמות בביצועה של כל משימה וחותר למצוינות, כל זאת תוך שאתה פועל בענווה ביושר ובצניעות. כל משימה שנתבקשת, עשית. בדרך קודש, בהתחלה טעיתי לראות בכך חוסר ביטחון, אך מהר מאוד הבנתי שההפך הוא הנכון. גישתך הייתה אנטיתיזה ליהירות ולעודף ביטחון. דרשת מעצמך הרבה לפני שדרשת מפקודיך, ובהתנהגותך שימשת מודל לחיקוי.
רועי, למדתי ממך מה היא "דרך ארץ" גם בהקשר המקצועי. אוכל לאמר בביטחון: מכל מלמדי השכלתי, מתלמידיי יותר! לא היה לי ספק ביכולותיך וכישוריך להמשיך במסלול הצבאי ויחד עם זאת לא הייתי משוכנע שזו הדרך שתבחר.
לאור החשיבות העצומה שייחסת להקמת משפחתך. אתה החלטת להמשיך במסלול הצבאי, תוך הבנת המחיר הכרוך בכך. פגשתי אותך בבירנית ימים ספורים לפני הקרב בו נפלת.
הייתי שמח ובעיקר גאה לראות אותך כסמג"ד גדוד 51 בחטיבת גולני. באת יחד עם עשור מג"ד 51 לשמוע לקחים ראשוניים בטרם הכניסה לשטח.
רועי, אחי, שמעתי על נפילתך רק בסיום המלחמה, ומאוחר יותר על גבורתך העילאית. תדע רועי, שהרוח שלך תלווה אותנו תמיד- במשפחה, בחטיבת גולני ובצה"ל כולו. משפחת קליין היקרה: שושנה, אהרון והאחיות, שרה גלעד ויואב. אין נחמה על אובדן כל כך גדול, אך דעו כי יום נפילתו - א' באב סיפור חייו, ונפילתו בקרב יהוו אבן דרך במורשת חטיבת גולני, צה"ל ועם ישראל.
רועי אחי נזכור אותך תמיד ונעשה כל שנוכל להיות ראויים לך ולמשפחתך.
חגי מרדכי אל"מ מח"ט 35